Orienteringsteknik

Hej barn!
Det här är Björn Widéns farfar som skriver. Idag tänkte jag lära er något som kommer att hjälpa er mycket på hajken nästa vecka.

Det handlar om orienteringsteknik. Mmm... ett långt ord, jag vet. Det finns olika sätt att hitta kontrollerna i skogen. En del springer bara sitt snabbaste och hoppas att de snubblar på kontrollen; andra läser kartan jättenoga och försöker hitta kontrollerna utan att springa åt fel håll. Det tar lång tid. I dag ska jag lära er det bästa sättet att orientera som fungerar överallt. Här är en artikel om det som jag skrev för länge sedan (förut). Det fungerade när jag var ung, så det duger åt er också.

image67 

Kommentarer
Postat av: Bjowi

Coolt! Vuxendagiset har kontakt med den andra sidan! :-)

2007-06-07 @ 16:22:34
Postat av: ISak

Detta är verkligen ovärdelig info inför, Jukolan Viesti!!!

2007-06-12 @ 16:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0